Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Ağaçtaki - Janne Teller

02:03 Keiradaisy 0 Comments Category : ,

birkitapdelisi





“Hiçbir şeyin anlamı yok.

Zaten epeydir biliyordum bunu.
Ama şimdi fark ediyorum ki,
Bir şey yapmamın da anlamı yok.

Pierre Anthon, hiçbir şeyin anlamı olmadığı için, bir şey yapmanın da değersiz ve gereksiz olduğunu fark ettiği gün okulu bıraktı.”






ON8 Kitap “Ağaçtaki” kitabı ile sizi hayatı sorgulamaya götürüyor. Ya yaptığınız hiçbir şeyin anlamı yoksa? Size anlamlı gelen her şey aslında anlamsızsa? Bir gün karşınıza biri çıksa ve size anlamın aslında olmadığını söylese ne yaparsınız?  Diğer ON8 kitaplarından biraz daha farklı olan, Danimarkalı yazar Janne Teller’ın bu kitabı birçok ödüle laik görülmüş.
Kitabı oturup aralıksız okudum ve bitirdim. Karmaşık duygular içindeyim, ne yazacağımı kitabı nasıl anlatacağımı da bilemedim aslında.



Pierre her şeyin anlamsız olduğunu fark edince sırasında bulunanları topladı, sınıftan ayrıldı ve bir erik ağacına çıktı. Artık ona göre hiçbir şeyin anlamı yoktu, yani bir şey yapmak gereksizdi. Sınıf arkadaşları ise bu durumdan çok şikayetçiydiler, olmamış eriklerin üstlerine atılması bir yana nasıl olur da hiçbir şeyin anlamı olmadığını bilirken bu hayatta bir yere gelebilirlerdi? En sonunda karar verdiler. Ne yapıp ne edip Pierre’i o ağaçtan indireceklerdi.

“Önemli olan, hangi şartlar altında olursa olsun, gerçekten bir şeye benzeyen bir şey olmaktı. Bu şey, bizler için her ne kadar belirsiz ve anlaşılmaz olsa da, en azından erik ağacına oturup caddeye erik atmak anlamına gelmiyordu.”

-spoiler-  


birkitapdelisi

Çocuklar da sıvadılar kollarını en sonunda bir anlam yığını yapmaya karar verdiler. En önemli, onlar için en anlamı olan şeyleri vereceklerdi bu yığına. Her biri diğerine oraya ne koyması gerektiğini söyleyecekti. En başta masum şeylerle başlasa da giderek olay nefrete, birbirlerine acı çektirmeye dönüştü.


Hatta bazı yerlerde bu çocukların içine ne girmiş, midenizi bozdunuz zehirlendiniz de böyle mi davranıyorsunuz dedirtti bana. Ama kitabın sonlarına doğru Pierre’in yaptığı konuşma, yığına konulan şeylerin yaşamımızda  bizim için ne kadar anlamlı olduğunu kanıtladı. Ve bunlardan ne kadar kolay vazgeçebildiğimizi de…




Gizli itiraf: Bazı yerlerde bu ağaca çıkan çocuğun ailesinin nerede olduğunu çok merak ettim. Hani bizde olsa, ben çıksam o ağaca okulu bırakıp beni döve döve ailem indirir oradan yalan değil yani...  Tabii kitabı okurken bunları düşünmemek lazım anlatılan o değil çünkü...


-spoiler-

Kitap hakkında sabaha kadar yazmaya devam edebilirim. İnanın düşündükçe birçok şey geliyor aklına insanın kitapla ilgili.

birkitapdelisi

Eğer diyorsanız her şeyin bir anlamı vardır, öteki tarafta sorulacak bunlar diye; kitapta geçen çocukların çoğunun ateist olduğunu düşünüyorum. Zaten belirli yerlerde de bundan bahsediliyor. İlk başta okurken nasıl bir şey bu, bu çocuklar ne yapıyor desem de kitap gerçekten inanılmaz güzellikte. Kesinlikle tavsiye edebileceğim bir kitap. ON8 Kitap’a da bana böyle bir kitabı okuma şansı verdiği için teşekkür ediyorum.

İlginizi çektiyse bir de kitabın arka kapağını okuyun :)

Orijinal Adı: Nothing
Türkçe Adı: Ağaçtaki
Yazar: Janne Teller
Çevirmen: Abdulgani Çıtırıkkaya
Sayfa Sayısı: 184
Basım Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: ON8 Kitap

birkitapdelisi



RELATED POSTS

0 yorum