Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Kamisama Hajimemashita

21:55 Keiradaisy 17 Comments Category :


 Kim ister vampiri, kurt adamı, insanı, uzaylıyı, meleği, hayaleti benim taş gibi tilki ruhu-m varken! 
  Tanrıların, tapınakların, tapınak koruyucularının , ne olursa olsun ayakta duran sevimli ana karakterin olduğu bir mangaya başlamaya hazır mısınız? Üstelik manga okumayı sevmiyorsanız Kamisama Hajimemashita'nın animesi de mevcut!



Konu:

     Nanami Momozono'nın kumara eğilimli babası, büyük bir borçtan sonra ortadan kaybolur. Bir başına kalan Nanami icra memurlarının gelmesiyle kendini sokakta bulur. Kalacak bir yeri ya da kimsesi de yok. Parkta oturup ne yapacağını düşünen Nanami bir köpek tarafından kovalanıp ağaca tünemiş bir adam görür. Korkmuş adama yardım eder, adam da ona kendi evinde kalabileceğini söyler ve Nanami'yi alnından öper. Kandırılma riskini gözen alan Nanami eve gittiğinde aslında buranın bir tapınak olduğunu fark eder. Karşısına çıkan tilki kulaklı adam Nanami'nin kafasını daha da karıştırır. Kafası karışmış evsiz Nanami'nin başına bundan sonra neler gelecek?



Karakterler 
Karakterleri biraz fazla açıklamışım sanırım. Mangayı okumadan bakmayın hiç, çok şey anlatmışım. Karakter tanıtımından çok olayları anlatmışım kendimi kaptırıp. Hemen kısa karakter tanıtımını burada yapayım : Tomoe, tilki ruhu, Nanami'ye değer verse de bunu pek göstermiyor, alttan alttan yapıyor iyiliklerini ve kesinlikle çok güçlü ve tehlikeli. Nanami asıl kızımız, cesur, kendini savunan ve bazen de korkutucu olan, Mikage tapınağının şimdiki "tanrısı". Mizuki, sonradan ortaya çıkan yılan ruhu. Nanami onu kurtarıyor (o sırada yılan şeklinde), Mizuki'de Nanami'nin koluna nişanlanma işaretini bırakıyor. Genel olarak karakterler bunlar. Mikage'de var, aslında her şeyi bilen ama çaktırmayan bilge bir adam ama belli etmiyor hiç o ayrı.
Aşağıda ki yazı daha da ayrıntılı. Eğer önceden bilmenin daha zevkli olduğunu düşünüyorsanız ya da manga Türkçeye çevrilmediği için merak ediyorsanız buyurun okuyun.(Devamında alıntılar da mevcut)







                           
                                    Tomoe
         Mikage Tapınağının Familiar’ı
                     
                             Çıkış:

Manga:        Bölüm 001

Anime:         Bölüm 1

                      Seslendirme:

Japon:         Shinnosuke Tachibana

                         Özellikler:

Cinsiyet:      Erkek

Tür:             Tilki Ruhu

Göz Rengi:   Sarı (manga)
                   Mor (anime)

Saç Rengi:    Beyaz

Boy:             179 cm

Meslek:        Mikage Tapınağının Koruyucusu

Ev:               Mikage Tapınağı

                          İlişkiler:

Tanrı:                    Nanami Momozono

İlgi duyduğu kişi:   Nanami Momozono

   Tomoe, bir önceki bölge tanrısının yani Mikage'nin familiarı.(Familiar:cadıların yardımcısı ve insanların büyü uygulamasına yardım eden  doğa üstü varlık  diye geçiyor sözlükte. Siz bunu Mikage'nin tapınağını korumakla görevli, Mikage'nin bir çeşit yoldaşı olan doğa üstü varlık olarak görün. Bu arada Mikage'de bir tanrı (bölge tanrısı) ,tapınak onun tapınağı yani insanlar gelip dua ediyorlar falan filan.) Ama şimdi Nanami'nin familiarı ve kontratı da bir öpücükle kesinleştirdiler. Tomoe yemek yapmada çok iyi ve tapınağa da kendini fazlasıyla adamış. Tomoe, Nanami hakkında çok endişeli, onun insan olduğu için ne kadar hassas olduğunun farkında, bu yüzden de Nanami'ye zarar vermek isteyen  ya da üzen herkesi tehdit etmekten çekinmiyor. Nanami'nin önünde öldürmekten kaçınıyor ve rastgele iyi davranışlarda bulunuyor. Bu onun sevgisini gösterme yolu. Ayrıca Nanami'nin etrafında dolaşan erkeklere karşı bazen çok kıskanç olabiliyor. Ayrıca Nanami'ye çok sağdık, kontratları bozulduktan sonra onu öperek yeniden Nanami'nin familiarı olması da bunun kanıtı. Genel olarak Tomoe, Nanami'nin koruyucusu olan çok ama çok tehlikeli ve güçlü olan bir tilki ruhu.

       Daha da spoilerlı Tomoe bölümü: 
     Manganın çıkan son bölümlerinde Tomoe'nin aslında Nanami'ye aşık olduğu ortaya çıkıyor, tabii Nanami bundan habersiz. Ama Nanami'ye aşık olmasıyla Tomoe'yi bir zamanlar ölme noktasına getiren lanet tetikleniyor ve eski biricik aşkı Yukiji'yi hatırlamaya başlıyor. Ortaya çıkıyor ki Yukiji öldüğünde, Tomoe -lanetli ve yalnız- yaşama arzusunu kaybediyor ve ölmek için bir yer ararken Mikage onu buluyor ve hatıralarını kilitliyor. Bunu yapmasıyla lanet uykuya yatıyor ve Tomoe yepyeni hayatını yaşamaya başlıyor.
     Tomoe'nin ölüm laneti geri geldiğinde Nanami'de boş durmuyor, cesur kızımız ne olursa olsun Tomoe'yi kurtaracağım diyor. Bunun içinde zamanda yolculuk yapıp geçmişe gidiyor. Ve ortaya ne çıkıyor; aslında Tomoe'nin en baştan beri sevdiği kişi Nanami'ymiş, Yukiji değil. Zamanda geriye giden Nanami feci şekilde Yukiji'ye benziyor ama aslında köylüler tarafından öldürülecek olan ve çocuğa dönen Tomoe'yi kurtaran da, bir gün seninle kesinlikle evleneceğim sözünü veren de Nanami!





Nanami
İnsan Bölge Tanrısı – Mikage’nin varisi
                     
                             Çıkış:

Manga:        Bölüm 001

Anime:        Bölüm 1

                      Seslendirme:

Japon:        Suzuko Mimori

                         Özellikler:

Cinsiyet:     Kız

Yaş:            16 (manga)
                   17 (anime)

Tür:            İnsan - Tanrı

Göz Rengi:  Kahverengi

Saç Rengi:   Kahverengi

Boy:            161 cm

Meslek:       Bölge Tanrısı – Öğrenci (Lise)

Ev:              Mikage Tapınağı

                          İlişkiler:

Familiars:   Tomoe
                   Mizuki

İlgi duyduğu kişi:  Tomoe

Arkadaşlar:  Ami Nekota
                    Kei Ueshime
                    Tomoe

    Nanamibabası borçları yüzünden kaçan kızımız. Mikage, tapınağındaki kendi usta pozisyonunu ona verince bölge tanrısı oluveriyor.. Ruhsal gücü zayıf olsa da tanrı görevleri için oldukça fazla çalışıyor, hatta o kadar fazla çalışıyor ki fazla güç harcamaktan uyuya bile kalıyor. Tomoe başka kadınlarla konuşunca da kıskanıyor sanki biraz. Bir de Tomoe her zaman mantar koyuyor Nanami'nin yemeğine ki nefret ediyor kız bundan. 


 spoilerlı Nanami bölümü:
 Nanami, Tomoe'ye aşık oluyor fakat insanla şeytanın aşkı tabu olduğu için reddediliyor. Sonradan Tomoe fark ediyor ki Nanami'ye aşık. Aşık olunca da lanet yenileniyor ve hatıraları geri geliyor. Nanami'nin Yukiji'nin soyundan gelebileceği ima ediliyor ki cidden de öyle. Son bölümlerde Nanami, Tomoe'yi kurtardıktan sonra beklenen an geliyor ve kavuşuyorlar (yeeyyyy). Açıkçası bu an gelene kadar çatladım, Yukiji kimmiş dedim, uzak dursun Tomoe'den dedim ama onu tanıyınca da sevdim. Ama zaten Tomoe onu sevmemiş aslında, hep Nanami'ymiş kalbindeki... 

                

  Mizuki Yonomori tapınağının yılan koruyucusu. Nanami, o yılan formundayken okul arkadaşları tarafından uğraşılırken Mizuki'yi kurtarıyor. Muziki de bileğinde nişanlanma izi bırakıyor Nanami'nin. İlk görüşte aşk mıdır nedir. Sonra da Nanami'yi kendi tapınağına kaçırıyor ki, Nanami kaçmaya çalışsa bile yine tapınağa dönüyor.
Mizuki çok yalnız. Kendi tanrısı artık yok, çünkü artık tapınağa gelip ona dua eden yok. Ama mizuki onun hala yaşadığını ve bir gün geri döneceğini düşünüyor. Nanami'nin sonsuza kadar onunla kalmasını istiyor ama Tomoe gelip onu geri alıyor. Ortaya çıkıyor ki tapınak aslında tanrısının en sevdiği ağacı saklamak için kullandığı bir illüzyon. Nanami ne zaman Mizuki kendini yalnız hissetse gelip onunla ağaçların çiçek açmasını izleyeceğine dair söz  veriyor. 

 spoilerlı  bölüm: 
     Manga da 23. bölümde Mizuki, Nanami'nin familiarı olmaya karar veriyor ve o uyurken Nanami'yi öperek anlaşmayı yapıyor.



                    Animeden ufak bir sahne : Nanami Tomoe'ye balıkla barışmasını söylüyor.






                                              Nanami bazen korkutucu olabiliyor...









                                                                İyi Okumalar!



Dayanamadım Bir Ekstra Daha Alıntılar:
(Kendi alıntılarım değildir,çeviridir.)

Tomoe:

(Nanami'ye) "İnsan bir kıza aşık olmam"
(Mikage'ye) "Onu hala seviyorum. Onu dünyada ki her şeyden çok seviyorum. Her şeyi yaparım, yeter ki onun yanında olayım..."

(yukiji'nin Bedeninde ki Nanami'ye) "Şimdi benim için ağla, İnsan."


(Ejderha Kralına) "Uzun bir süre oldu değil mi, Ejderha Kral? Suratını Nanami'nin önünde gösterecek kadar cesaretin varmış."


(Nanami'ye) " Her zaman demiyor muyum... SEN de dahil, tüm insan kızlar ilgi alanım dışında."


(Sızan Nanami'ye) "Ben de seni seviyorum."


(Küçük Nanami'ye) "Hadi kaçalım, hm? Sapıktan..." (Mizuki'yi ima ederek)


(Küçük Nanami'ye) "Bu yalnız kalacağın tek an. Daha sonra baş ağrısına neden olan hayat dolu bir tapınak tanrısı olacaksın."


(Nanami, Tomoe'ye gerçekten onu sevip sevmediğini sorduktan sonra) "Tabii ki seviyorum...Bu yüzden, evlen benimle?"


(İnsan kıza) "Dokunma bana, İnsan!"




Buradan sonrası Tomoe'nin son bölümlerde ki alıntıları fazla spoiler içerir!




(Nanami\Yukiji hakkında) O başka bir adama ait olacak."


(İnsanlar Hakkında) "İnsanlar çok zayıf; kolayca kırılıyorlar (burada daha çok ölmelerinden bahsettiğini düşünüyorum). Eğer kırılırlarsa, bu her şey bitmiştir demektir."


(Nanami\ Yukiji'yi düşünürken) "Nerede o kadın? Daha sabah bile değil, nereye gidiyor? Ne olursa olsun, seninle oynayacağım.Kadın... Sen hoşlandığım tek şeysin. Kanın ve etinle. Sonuna kadar eğlenmeme izin ver."


(Nanami\Yukiji'yi yılandan kurtardıktan sonra) "Seninle oynamayı planladım... Ama ölmeni istemiyorum."


(Nanami\Yukiji hakkında) "Kesinlikle bir daha ki sefere, seni kendi ellerimle öldüreceğim."


(Nanami\Yukiji'yi tuturken) "...Böyle...ağlama. Ağladığında deliriyorum."


(Nanami\Yukiji'ye) " Seni Akura-ou'ya vermiyorum. Seni yanımda tutmaya karar verdim."


(Nanami\Yukiji'ye) "Öyleyse...Benden nefret etmediğini söyle..."


(Nanami\Yukiji'ye) "Sana aşık oluyorum."



Nanami : 

(Kendine) "Bir daha hiçbir yetişkine güvenmeyeceğim."


(Mizuki'ye) "Sorun yok. Ben hala gencim. 30 yıl beni öldürmez. Ama Tomoe'nin bir günü kaldı."


(Mizuki'ye) "Merak ediyorum, Tomoe hala Yukiji-san'a mı aşık."


(Tomoe) "Ne olursa olsun. Bana inandığın sürece. Bir daha korkmayacağım. Bana bakmanı istiyorum."


(Tomoe'yi düşünürken) "Başka yolları da seçsek, beraber bile olmasak, umarım o mutlu olur. çünkü bir yokai'nin (ruh) bir sürü düşmanı olur... En azından bana seni koruyacak bir şey ver. Lütfen sen incinmemelisin... Ama her zaman istediğin sağlıklı bir yaşamın olsun. Benim familiarım olmasa bile Tomoe, en önem verdiğim kişi."


(Sarhoşken Tomoe'ye) "Tomoe... benim en sevdiğim kişi." *ardından iç çekme*


(Küçükken annesine) "Ama Nanami abisi olmasını istiyor."


(Küçükken Tomoe'ye) "İstemiyorum. Evlenmeyeceğim. Nanami yemek ile cezbedilmeyecek! Aşık olmayacağım ve evlenmeyeceğim."


(Tomoe'ye) "Yakında iyileş...Tamam mı?"


(Futa'ya) "Çünkü ben bir yabancıyım. Hiçbir şeye karışamam. Yukiji-sama'ya ve Tomoe'ye"


(Akura-ou'ya) "Her zaman bu `korkunç suratı` kullanıyorsun ve herkes korkuyor. Buraya kadınların korkmuş suratını görmeye gelmedin, değil mi? 
(Yukiji Hakkında) "Kes şunu. Onu korumalıyım."


(Tomoe Hakkında) "Gelin gibi davranmaya alışık değilim... Tomoe beni görünce ne diyecek?"


(Tomoe'ye) "Lütfen bana göz kulak olmaya devam et, Tomoe."
(Tomoe Hakkında) "Kalbimde bir yerlerde, reddedemediğim bir ben var... Tomoe'nin kolları...sıcak güzel bir his veriyor...Onunla görüşmek istiyorum...Ben her zaman...ona dokunmak istiyorum."


(Tomoe'ye) "L-Lütfen bana bakma."






Mizuki:


(Nanami'ye, ona İsohıme'ye saldırmayı bırakmasını emrettiğinde) "Lütfen bir kere daha söyle Nanami-chan! Ve beni görünmez görünmez zincirlerle beni bağla!"


(Flüt Çalmaya Çalışırken) Hırılllltıııı (Wheeeeeze)


(Tomoe'ye) "Cesaretinden nefret ediyorum. Ama bir incelik gösterip Nanamiye ne yaptığını söylemeyeceğim."





RELATED POSTS

17 yorum

  1. Mangayi nereden okudugunu ogrenebilir miyim? Ingilizce olarak internetten mi okuyorsun yoksa satin mi aldin? Ve eger satin aldiysan nereden aldin acabaa??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! Ben mangayı mangahere.co'dan okudum. http://www.betterworldbooks.com/ 'da ingilizce olarak mangası mevcut :)

      Sil
  2. meraba bu anlattıgın bolum var ya o mangada kacıncı bolum anlattıgın gecmıse donus bolumu 2. sezonda ova olarak yapılıyor ama sadece yarısı cekilmiş.mangada kacıncı bolümler oldugunu soyleyebilirsen cok mutlu olucam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bölümü ne yazık ki hatırlayamadım. En başından okusan çok daha iyi olur hem atlanan çok yer var :)

      Sil
    2. evet bi kaç bölüm gördüm ama ingilizce her ne kadar anlasamda bazen cok zorlanıyorum keske hatırlayabilsen ya da eğer hatırlarsan lutfen bana ulas çok buyukkk iyilik yapmıs olucaksın

      Sil
    3. o bölümler 86 dan başlıyo fakat ingilizce olduğundan fazla anlayamadım.

      Sil
  3. animenin yeni sezonu ya da ovası gelecek mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3. sezona dair daha bir haber çıkmadı umarım gelir :)

      Sil
  4. Bu yıl çıkacağı yazıyor bekliyoruz bakalım :)

    YanıtlaSil
  5. merhaba ben daha önce manga falan hiç okumadım. aslına bakarsanız pek bilgim yok. kısaca konuya fransızım. ama belki aban yardımcı olursunuz diye sormak istedim. bu manga nerden okunur. internetten okunabiliyor mu? türkçesi mevcut mu? %30 ingilizce bir bölüm bitirdim. yani ingilizcem pek de iyi değil. ama ingilizce seviyesi pek basit derseniz okuyabilirim. türkçesi mevcut ise tercihimdir. siz blog yazarı olduğunuza göre bailgili olmalısnız bu konuda. bir de anime soracaktim. bir kez death note izledim. fena değil. hatta başlangıcı çok iyi. mesela benim gibi konuya fransız birisi anime izlemek istese ona ne dersiniz? bir trend var mı? burayı takip etsem yeter mi? bölümler çok uzun ve bölüm sayısı fazla mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Elimden geldiğince size yardımcı olmaya çalışacağım. Manga kültürü ülkemizde pek mevcut değil maalesef. Çok popüler olan birkaç manganın Türkçe basımı var ama pek çeşitlilik yok. Mesela ben genelde romantik okuyorum, mecburen internetten okumam gerekiyor. Mangahere.co'da bir sürü İngilizce manga mevcut. Bazılarının dilleri çok basit. Arada bilinmeyen kelimeler çıksa da genelde kalıp aynı (en azından romantik mangalar için) bir denemeni tavsiye ederim. Çok zorlanırsan Türkçe çevirilerini yapan gruplar da var. İnternetten manga çeviri - manga oku dediğin zaman sıralanıyor. Zorlanabileceğin bir konu mangaların sağdan sola doğru okunması. Yani sağ kareden, sağdaki ilk baloncuktan başlıyorsun. İnsan zamanla alışıyor. Bölümler mangada da animede de değişiyor.Bölüm olarak bazıları çok kısa (tek bölümlükler de var) bazıları da aşırı uzun. Animelerde genelde 30 dakika oluyor. Fairy Tail, Beelzebub, ao no exorcist benim ilk izlediğim animelerdi. Kamisama Hajimemashita'yı da kesinlikle öneririm. Çok fazla manga okuyup, anime izlesem de pek fazla yazısını giremiyorum ama merak ettiğin her şeyi sorabilirsin. İster buradan ister özelden :)

      Sil
  6. Keşke mangalar türkçeyede çevrilip satılsada alabilsek.. Gerçekten en sevdiğim manga ve anime ama elimde tutmak isterdim.. çünkü internetten okumak çok zor ve animede 3.sezon bi türlü başlamadı :'( gerçekten satılmıyor değil mi ? mangası türkiyede?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki satılmıyor kitaplığımda yer almasını gerçekten çok isterdim

      Sil
  7. acaba-bana-Akura-ou-hakkında-daha-fazla-bilgi-verir-misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden Tomoe'nin en yakın arkadaşıydı diye hatırlıyorum diğer söyleyebileceğim şeyler hep spoilera giriyor :(

      Sil
  8. 3. sezon ile ilgili bir şey bilen yok mu? gelsin artık sene oldu 2017 -,-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke gelse ama bildiğim kadarıyla daha yeni sezon onaylanmadı :(

      Sil