Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Kitap Yorumu: Kovan - Laline Paull

17:28 Keiradaisy 8 Comments Category : , , , , , ,

martı yayınları kovan

Doğumu şaheser anamız, senin rahmin kutsaldır,
evliliğin tektir, sonra Kraliçeliğin gelir.
Ve sadece Kraliçe üreyebilir.



Hmm… Pekala bu kitabı nasıl yorumlayacağımı bilemedim. Her şeyiyle beni büyüledi. Heyecan verici, merak uyandırıcı ve biraz da dehşet vericiydi.
İlk defa arılarla ilgili –  aslında herhangi bir hayvanla ilgili – bir kitap okudum. İlk başta hayal gücüm insan görüntüleri göstermekte dirense de daha sonra aklıma hep arı görüntüleri gelmeye başladı. Kitapta öyle sahneler vardı ki artık bal almayalım kıvamına geldim. Tabii canım annem bana izah edip bu kararımdan vazgeçirdi.

Burası Geliş Salonu’ydu ve o da bir işçiydi.
Flora ailesindendi ve numarası da 717’diydi.


martı yayınları kovanKitap en alt tabakadan olan Flora 717’nin arı günlerini anlatıyor. Temizlik için dünyaya gelse de o, sınırları aşıp her işi yapmayı beceriyor. Koku duyguları çok gelişmiş, her şeyi algılayabiliyor, temel olarak aslında oradaki her arıdan daha iyi. Elinden her iş gelen bu işçi, aşırı dinci Rahibe Adaçayları’yla, sinsi örümceklerle, ölümcül tehlikelerle karşı karşıya geliyor. Bir sürü olay atlatsa da hiç yılmıyor. En alt tabakada olmasına rağmen Kraliçe’yi bile görüyor! Tabii kurallara karşı gelmemesi de lazım…
Ben yine fazla konuya girmiyorum, daha ayrıntılı öğrenmek isteyenler mesaj atabilirler. (Kitaplar hakkında konuşmaya bayıldığımı söylemiş miydim?) Ama Kovan içinde bile hiyerarşiye karşı gelebilecek kadar güçlü arılar olduğunu söyleyeyim size.

KABUL ETME
İTAAT ETME
HİZMET  ETME

Kitabı beğendim. Almanızı öneririm. Bir sürü olay olmasına rağmen hiç abartı kaçmamıştı, arılar hakkında yeni şeyler öğrenmekte iyi oldu benim için.
Kitabın özelliklerine gelecek olursak; kapağa bayıldım! Çok yaratıcıydı. KOVAN harflerinin uçları biraz kıvrılmaya müsait bu yüzden ona dikkat edin. Kapak rengi de çok hoşuma gitti. Petek desenleri olsun, sarının tonu olsun… Yine bir uyarı petek kenarları biraz soyuluyor sanırım ama benim dikkatsizliğimden dolayı da olabilir çok ufak bir yerde var çünkü elim falan da değmiyor o kısma. Yani bir yere çarpmış ya da sürtmüş olabilirim. Birkaç kez çantaya dikkatsizce attım çünkü. Yazılar da tam ayarındaydı. Ne çok ufak ne çok büyük. Anlatım da güzeldi (her şeye güzel dedim ama cidden öyle), kendimi hikayeye kaptırıp gittim, bir bölüm daha okuyayım bırakacağım deyip birkaç bölüm daha okudum.

“Daha fazla yaklaşmayayım,” dedi. “Böcekler konusunda biraz tuhafımdır.”
“Babam da öyle. Onlara kızım der.”



martı yayınları


Orijinal ismi: The Bees
Çevirmen: Zeynep Yeşiltuna
Sayfa Sayısı: 462
Yazar: Laline Paull 
Bu kovandaki bütün arılar kabul eder, itaat eder, hizmet eder. Herkes üzerine düşen görevi yerine getirmek zorundadır, ölümse ölüm kalımsa kalım. Doğuştan farklı olanlar doğar doğmaz öldürülür. Kovanın hiyerarşisinde geçişler yoktur. İşçi olarak doğan işçi olarak ölür. Kraliçe tektir, kutsaldır, sadece o doğurgandır.


Flora 717 ise farklı doğanlardandır, canı bağışlandığında elde ettiği şansla kovanın bütün işleyişinde yer almaya çalışarak fark yaratır. Bebek bakar, polen toplar, Kraliçe'nin sırlarına erişir. Peki kendi kaderinin sürüklediği yolda düşe kalka ilerlerken kovanın kaderini de değiştirebilecek midir?

RELATED POSTS

8 yorum

  1. beklenen yorumm :)
    ben de okuyacağım bu kitabı..çok okuyasım geldi :D :D

    YanıtlaSil
  2. Çook güzel yazmışsın.Gerçi biraz geç gördüm ama olsun.Kitap şimdiden listemde yerini aldı bilee :)
    Benimde kitaplarla ilgili bir blogum var belki köklü bir blog değil ama bir göz atarsan cidden çok mutlu olurum -30secondstobooks.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blogunun temasına bayıldım çok tatlı (★^O^★)

      Sil
    2. Ayyy utandım şuann ^_^ Çoook teşekkürler canım benim :)

      Sil
  3. Bu kitabı okudum, kısacası okuduğum en güzel kitap...
    (ayrıca bu blog baya güzelmiş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Evet gerçekten güzel bir kitap

      Sil
  4. Harika diyebileceğim bir hikaye. Sürükleyici bir konusu var. Okumanızı tavsiye ederim

    YanıtlaSil