Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

The 100 - Kass Morgan | Kitap Yorumu ve Dizi Karşılaştırılması

21:57 Keiradaisy 37 Comments Category : , , , , , , ,

the 100

Herkese Merhaba! The 100 ismine illa bir yerde denk gelmişsinizdir. İlk başta dizisiyle hayatımıza giren The 100 daha sonrada Türkçe çevirisi ile kitaplığımıza yerleşti. Önce dizisine başladığım için karakterlerin uygunluğu hiç sıkıntı olmadı bana. Hatta Bellamy’i oynayan karakteri başka bir filmden hatırladığım için çok hoşuma gitti. Dizinin ilk bölümünden beri Bellamyciğim.

Öncelikle kitap ile dizi birbirinden çok farklı. Aynı sonuca varan farklı konulardan bahsediyorum. Bir bakımdan iyi olmuş bu; dizide aksiyonu bol, izlenmesi keyif veren bir yapıt varken kitapta aşk dolu sahneler daha yoğun ve okunması daha zevkli hale gelmiş. Kitapta kişilerin geçmişlerine de fazlaca yer verilmiş. Hikayeyi birden fazla kişinin ağzından okuyorsunuz: Bellamy, Clarke, Wells, Glass.


The 100, yaşanan nükleer felaketten sonra Dünya’nın sonu geldiği için oradan ayrılıp yörüngede bir uzay gemisinde yaşamaya başlayan insanları konu alıyor. Aradan 300 yıl geçmiş ve uzay gemisi artık tükenmeye başlamış. Baştakiler ise bu duruma bir çare bulmak için en ufak suç işleyenleri bile infaza gönderiyorlar. 18 yaşına gelmeyenler reşit olana kadar bekliyor, daha sonra da tekrar yargılanıp gerekirse serbest bırakılıyorlar. Bu önlemler de yeterli olmayınca 100 suçlu genci yaşama ihtimali olup olmadığına bakmaları için Dünya’ya yolluyorlar. 300 yıllık bir  gemiye binip Dünya’ya inmeyi bile başaramayabilirler.
Bu onlar için ya bir intihar görevi ya da kolonilerini kurtarma yolu olacak.

Kitapta dediğim gibi aşk daha fazla. Ben iki sezon boyunca birilerinin arası olsun diye bekledim. Yok olmadı. Kitapta buna ilk başlarda kavuşuyorum. Ne mutlu bana. Kitabımız mıknatıslı. İki farklı kapakla çıktı. Biri orijinal kapağı diğeri ise dizi kapağı. Bende orijinal kapağı mevcut ama diğer kapağını da çok istiyorum, fuardan alabilirim hiç belli olmaz. Yazının fontunu birazcık daha küçültseler daha güzel olacağını düşünüyorum ama bazen büyük büyük yazılar daha iyi oluyor. Annemlere kitabı verdiğimde küçük yazıları okuyamıyorlar maalesef. Kitabı alıntılarını daha önce paylaşmıştım. Okumayanlar buradan ulaşabilirler.

Yazının devamı spoiler içeriyor (bitimine kadar). Hem diziden hem de kitaplar spoiler yağdıracağım çünkü. Kitap ile dizi farklarını aşağıda bulabilirsiniz.

                    Clarke tıp stajyerliğindeymiş. Dizide annesinden öğrendiğini sanıyordum ben bunu.
                 the 100
   Dizide annesi babasının ölümüne neden olmuşken, kitapta ikisi de insanlar üzerinden deney yaptıkları için infaz ediliyorlar. Oysaki buna zorlandılar.
the 100
                    Wells ile Clarke dizide çok yakın arkadaşlar ve Wells kıza aşık. Kitapta ise daha önceden çıkmışlar ama ailesinin ölümüne neden olduğu için Clarke Wells’e büyük nefret besliyor.
the 100
                  Wells ile Clarke dizide küçüklükten beri arkadaş diye hatırlıyorum ama kitapta hasta annesinin yanında çok durduğu için Wells, orada stajyer olan Clarke’ın simasını hatırlıyor. Kütüphanede karşılaşıyorlar ve bir süre sonra sevgili oluyorlar.
the 100
               Octavia dizide sürekli kapalı tutuluyordu. Muhafızlar en son annesinin bunu yaptığını öğrenip infaz ediyorlardı kadını. Kitapta ise bu çok farklı. Birkaç kere annesi Octavia’yı öldürmeye çalıştıktan sonra kendini öldürüyor. Octavia ile Bellamy’nin kardeş olduğunu herkes biliyor. Kızı ailesi olmayanların bakıldığı yere götürüyorlar.
the 100
                   Dizide gemi tek bir bölümden ibaretti ve buraya Ark diyorlardı. Kitapta ise sınıflandırma var. Phoenix elit kişilerin takıldığı yer, Walden ile Arkadya ise düşük sınıfların. Düşük sınıftakiler anca ailelerinin mesleğine devam edebiliyorlar ya da küçük bir ihtimal muhafız oluyorlar.
the 100
            Kolye gibi nesnelere mesajlar gelebiliyor ya da gözüne taktırdığın çip ile mesajları anında görebiliyorsun kitapta. Google glass kendini geliştirmiş gibi ha?
the 100
                Dizide bahsediliyor mu bilmiyorum ama kitapta Octavia sadece 14 yaşında ve bir bağımlı. Bunun yanında Bellamy’nin kardeşini koruma içgüdüsü hala devam ediyor.
the 100
             Dizide hiç olmayan bir karakter: Glass! Bunun anlaşılır bir yanı var aslında. Bir tane ana karakter istedikleri için bunu yapmış olabilirler ama Luke ile Glass’ın aşkını izlemek isterdim.
the 100
                 Dizide Wells ölmüşken kitapta sapasağlam duruyor.
               Kitapta Clarke ile Bellamy… İki senedir beklediğim an… Aralarında büyük bir çekim var ve öpüşüyorlar!

Sanırım hatırladığım tüm farklar bunlar. Birkaç tane daha var ama çok büyük şeyler olmadığı için yazmadım. Ayrıca dizideki çoğu karakter de kitapta bulunmuyor.


RELATED POSTS

37 yorum

  1. Ben sadece kitapları okudum ve diziyi araştırdığımda hiç alakası olmadığını gördüm bu yüzden genelde dizi yok gibi davranıyorum yani mesela dizide james ve lexa isimli başka karakterler varmış kitapta hiç yok ama bence yinede muhteşem bir seri bellamy favım ve belarke shipliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bellamy sevilmez mi ya :D Eğer bol aksiyonlu dizileri seviyorsan izlemeni şiddetle tavsiye ediyorum, tüm aile takip ediyoruz dizisini. Tabii aradaki fark çok fazla bu yüzden ayrı iki olay gibi düşünmek gerekiyor yine de bir dene derim ben

      Sil
    2. Yorum için teşekkür ederim. Az önce finalini izledim dizisinin, tam kitabı sipariş geçiyordum... İyi ki bu yorumu görmüşüm. Sırf Lexa için diziyi izlemiştim. Kitapta yoksa, okumaya değmez.

      Bir dizi takipçisi olarak Bellamy'nin ölmesini en baştan beri istiyordum. Finale kadar ölmemiş olsa, çok üzülürdüm. Clarke tarafından öldürülmesi daha mutlu etti beni.

      Sil
  2. Finn yok mu kitapta??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır yok :) kitapla dizi çok ama çok farklı kitaptaki bazı karakterler de dizide yer almıyor

      Sil
    2. Kapakta finn var oysaki keşke kitapta da olsaydı.

      Sil
  3. Yaaaa ben glass ve lukecuyum ama dizide onlar yok çok kötü yaaa

    YanıtlaSil
  4. WELLS,LUKE VE GLASS DİZİDE KESİNLİKLE OLMALIYDI.BELLAMY ŞEREFSİZ.WELLS❤️

    YanıtlaSil
  5. Bence en iyisi luke glass kendini son kitapta kanıtlıyor

    YanıtlaSil
  6. Ama dizi dersen jasper der geçerim
    Tabi beni dizi sıktı biraz tek jasper için izliyodum bıraktım

    YanıtlaSil
  7. glass erkekmi yoksa kızmı peki luke yaa bunlar eşcinsel deyil demi

    YanıtlaSil
  8. İlk kitabı daha yeni okudum, bu kadar karakter farklılığı olduğunu bilmiyordum. Sadece 5 karakter aynı.
    Ayrıca çocukların dünyaya geldikten sonra gonderenlerin durumlarını takip etmelerini bekledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap fazla duygusal ağırlıklı olsa da eksiklikleri çok, hala dizisi taraftayım ben

      Sil
  9. Bu yazıyı yazan arkadaş diziyi izlediğine emin mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wells ile Clarke dizide çok yakın arkadaşlar ve Wells kıza aşık. Kitapta ise daha önceden çıkmışlar ama ailesinin ölümüne neden olduğu için Clarke Wells’e büyük nefret besliyor.

      Dizide Wells ile Clarck çok yakın arkadaş değil. çok yakın arkadaşlarmışşşş.. Daha sonra Clarke onun babasının ölümünden sorumlu oluğunu düşündüğü için ve Wells ona bir açıklama yaparak aslında kendisinin ispiuoncu olmadığını açıklamadığı ve annesinin buna neden oldugunu açıklmaadıgı için Wells ten nefret ediyor.. zaten Wells daha dizinin başlarında ölüyor.

      Sil
    2. Diziyi izledim Clarke, olayı öğrendikten sonra Wells’i affediyor ve kısa süre sonra yazdığınız spoiler oluyor. O bölümleri izledikten sonra yazdığım için çok detaya girmeden arkadaş yazdım. Seneler olmuş ne diye böyle yazdık açıklamadım bilmiyorum ama düzgün bir üslupla yazmanızı beklerdim sonuçta “bu arkadaş” yorumlarınızı okuyor

      Sil
  10. Dızide clarke ve belemy sevgili oluyormu?

    YanıtlaSil
  11. 4 KİTAP VE 5 SEZON DİZİ VAR ANLAMAK İSTEDİĞİM 5 SEZON 4 KİTAPTAN MI OLUŞUYOR?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır 5. Sezon sonu 1. Kitabın sonu

      Sil
    2. Peki bellarke hangi kitapta oluyor?

      Sil
    3. bellarke 1. kitapta oluyor

      Sil
  12. Akillandim bundan sonra biten bir dizi izleyecem. Beklemek cok zor

    YanıtlaSil
  13. Ben şunu anlamadım nasıl 5 sezonu 1 kitaba sığdırıyorlar? Ve ben kitabı okumadım ama diziyi izledim ve bugün bitti. Ben de merak ettim nasıl 300 sayfalık bir kitabı 5 sezon(76 bölüm) yapabilmişler? Olaylar (kitapla dizideki) tamamen farklı mı? Ona göre kitabını alıcam.Okuduğum yorumlara bakıcak olursam kitap daha güzel gözüküyor amaaa....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ilk kitabı okumuştum ve sadece bellarke sahneleri var diye sevmiştim onun dışında hiç beğenmedim. bence dizisini izle sadece. olaylar birbirinden çok farklı ve heyecanlı değil.

      Sil
  14. luke ve glass ı bekliyordum ben de dizide yaaa

    YanıtlaSil
  15. Diziyi izlerseniz baslarda bellamye gicik olabilirsiniz ama sonradan baya sevceniz ve su yorumlari okudum kitaptan bu kadar bağimsiz olması biraz saçma gibi

    YanıtlaSil
  16. Flmde 6 sezon hangi kitaptan devam ediyo

    YanıtlaSil
  17. Yeni gezegen bulmalari hangi kitapta

    YanıtlaSil
  18. Dizinin 6 sezonunu soluksuz izledim.favori sezonlarim da 2 3 4.7.sezon için bekliyorum.bu sırada kitabını almak için baya hevesliydim ama yorumlardan sonra fikrimi değiştirdim.dizide ki karakterler çok daha güçlü görünüyor.kitap ve dizinin bağımsız olması da çok saçma.sirf lexa için diziyi tekrar izleyebilirim bile.ama kitapta yokmuş.raven zekanın dibine vuran bir karakter.oda kitapta yokmuş.eger dizide ki bu en güçlü karakterler kitapta yoksa okumaya degecegini düşünmüyorum artık.

    YanıtlaSil
  19. Kitapta lexa geçiyor mu?

    YanıtlaSil
  20. Hayır geçmiyor

    YanıtlaSil
  21. Lexa kitapta yokmuş çok üzüldüm kitabın tadı tuzu kalmaz lexa yoksa

    YanıtlaSil