Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

GKK ile Blog Turları #20 | Tanrıçaların Savaşı - Kendare Blake | Yorum

17:01 Keiradaisy 0 Comments Category : , , , , , , , ,

antigoddess

Kitap bitti ve bir köşeye gidip ağlayasım var. Böyle bitmemeliydi. Devamının hemen çıkması, bir mucize olması ve benim de mutlu olmam gerekiyor. O ikinci kitap buraya gelecek!

antigoddess

Tanrıçaların Savaşı (sürekli tanrıların yazıyorum) Yunan mitolojisinin harmanlanıp önümüze konulduğu çok güzel bir kurgu! Kimler yok ki kitapta?! Savaş Tanrıçası Athena, Hırsızlar Tanrısı Hermes, Toprağın Anası Demeter, Güneş ve Kehanet Tanrısı Apollyon, psişik lise öğrencisi Cassandra… Ve aralarındaki inanılmaz bağ ve tarihi olaylar. Bir de Aiden… Ölüp bittiğim çocuk. Çok tatlısın.

“Sen ve ben birlikte olacağız Cassandra. Bunu görmek için psişik biri olman gerekmiyor.”

Ben bir türlü tam konuya giremedim. Aklım sürekli Aiden’da.
Sonsuz hayatları olduklarına inanan tanrılar yavaş yavaş güçlerini kaybetmeye ve değişik şekillerde ölüme yaklaşmaya başlıyorlar. Biri içten içe kendini yiyor, diğerinin ciğerlerinde tüyler çıkıyor, bir diğeri pes etmiş bir şekilde “yayılmaya” başlamış… Ve kurtuluşlarının anahtarı olarak bir kızı bulmaları gerekiyor. Bu kız onlara yardım edebilir ve kurtulabilirler. Ama her zamanki gibi kötü taraf da kızı ele geçirmek ve diğerlerini öldürme peşinde. Buna ne kadar insan dahil olursa olsun hepsi yeryüzünden silinecek.

“Ölümsüz demek sonsuz demek değildir.”

Diğer yanda da psişik özellikleri olan liseye öğrencisi Cassandra var. Yakışıklı ve onu hiç garipsemeyen ve her dediğine inanan sevgilisi Aiden, abisi Henry ve arkadaşı Andie ile mutlu mesut bir hayat sürüyor. Ta ki görüleri güçlenene ve aslında kim olduğunu bulana kadar.

Şimdi birbirinizi öldürmeye başlayacaksınız, çünkü böyle bir imkanınız var. Eskiden mümkün olmayan şey artık mümkün. Ve bu yeterli bir neden değilse, şunu da söyleyeyim, siz titanların çocuklarısınız. Birbirinizi öldüreceksiniz. Yaşamak için birbirinizi tüketeceksiniz.”

Bu tür bir kitaba ilk kez tur yapışımız ve ben bayıldım. Zaten mitolojiye de takığım okudukça heyecan yaptım. Sonlara doğru sesli isyan ettim. Ciddi ciddi çökmüş durumdayım şu an. Çok güzel bağlanmış kitap. Okurken hiç sıkılmıyorsunuz, tanrıları tek tek açıklamak yerine cümle içinde çaktırmadan tanımlarını yapmış yazar. Daha iyi olmuş bu , ben zaten kimin kim olduğunu biliyorum ve bazen tanımları okurken sıkılabiliyorum diğer yandan bilmeyenlere iyi oluyor. Yazar tam ortasını bulmuş.

Ölüyor olmanıza seviniyorum. Keşke ben de ölüyor olsaydım. Hepimiz bunu hak ediyoruz.”

Kitabın kapağı çok güzel. İlk bakışınızda temaya uymuyor diye düşünüyorsunuz ama kapaktaki her obje aslında bir olayı temsil ediyor. Gayet başarılı olmuş. Kendare Blake’i daha önce okumamıştım ve şu anda diğer kitaplarını da alsam mı acaba diye düşünüyorum. Hazır fuarda devam ederken bir kaçamak yaparım belki.
Unutmadan kitaptaki olayları araştırmamanızı öneririm çünkü Cassandra hakkında spoiler yedim. Yani kim olduğu kızın mitolojide yazıyor bakmayın. Kitabı okuyun, benim gibi üzülün.

RELATED POSTS

0 yorum