Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

GKK ile Blog Turları #19 | Rosie Projesi - Graeme Simsion | Kitap Yorumu

22:18 Keiradaisy 0 Comments Category : , , , , , ,

rosie projesi


Rosie Projesi her zaman merak ettiğim bir konunun yazıya dökülmüş hali gibiydi benim için. The Big Bang Theory’deki Sheldon ve Penny çıksaydı ne olurdu? Tabii her ne kadar karakterleri ve davranışları onlara benzese de aslında çok farklı olduklarını unutmamak lazım.

Don Tillman, dahi genetik profesörümüz bu zamana kadar çok çekmiş, belirli sayıda arkadaşı olan, banyo yapma süresi bile belli olan (üç dakika yirmi saniye, eğer saçını yıkarsa bir dakika on iki saniyeye  daha ihtiyacı var) ve bu zamana kadar kendine mükemmel eşi bulamayan, sosyal yanı zayıf bir adam. Bu yüzden de mükemmel eş bulma projesini başlatıyor.

İddiası basitti: Herkese göre biri vardır. İstatistiksel olarak neredeyse kesinlikle haklıydı. Ne yazık ki o kişiyi bulma ihtimalim yok denecek kadar azdı. Ama bu fikir mutlaka bir çözümü olması gerektiğini düşündüğünüz bir matematik problemi gibi beynimde bir huzursuzluk yaratmıştı.


Hazırladığı anket ile en iyi eşi seçecek olan Don, bazılarını da görüşmeyle seçmeye karar veriyor. İnanılmaz şekilde bu anketlere başvuranlar mevcut. Tamam Don belki biraz (!) takıntılı olabilir ama o çok farklı. Dövüş sanatlarında usta, bu sayede de vücudu oldukça güzel şekillenmiş, gözlük takıyor, kıyafetlerine pek önem vermiyor. Bunun yanında her şeyi dakik ve planlı. Ezber yeteneği çok yüksek ve hemen her şeyi anında öğrenebilecek bir kapasite var adamda.

Sosyal yanı biraz zayıf, o duygularına göre değil de mantığına göre davranan bir adam. Bu yüzden söyledikleri her ne kadar doğru olsa da çoğu zaman insanları kırıyor ya da yanlış anlaşılıyor ama yaptığı bazı ufak şeyler o kadar… tatlı ki. Bazı zamanlar da adamın robot olduğunu düşündüm yine de kalbimi verdim ben Don’a. Hiç gerçekleşmeyecek aşklarımdan biri haline geldi şu an. Neyse konumuza dönelim.

Rosie’nin benden hoşlanmasını istiyordum ve erkeklerin kadınları nesne olarak gördüğüne dair o tutkulu ifadesini de unutmamıştım. Onu nesne olarak mı yoksa sadece bir insan olarak mı gördüğümü sınıyordu. Tabii ki doğru yanıt ikinciydi.
“Hiç o gözle bakmadım,” dedim dünyanın en güzel kadınına.

Don projeyi hayata geçirmişken hiç beklemediği bir şey oluyor ve hayatına Rosie giriyor. Rosie anketteki her şeyin tersi bir kız ama nedense Don (her ne kadar eş adayı olarak onu görmese de) kızın yanında olmak için daha önce yapmayacağı mantıksız şeyler yapıyor. Mükemmel eş bulma projesi devam ederken bu sefer Rosie Projesi başlıyor. Bu sayede de Don duygularına kavuşmaya başlıyor.

Pegasus’un kitaplarını anlatmama pek gerek yok zaten. New York Times Bestseller kitaplarından biri ve Bill Gates bile kitabı okuyup arkadaşlarına hediye etmiş. Kitap çok akıcı. Elime aldığım zaman bırakmak bilemedim. Kitabı alıp okumanızı ve yapabilirseniz de arkadaşlarınıza hediye etmenizi öneriyorum. Sonuçta bizim Bill’den ne eksiğimiz var değil mi?


Neden başkalarının hesabına sadece belli şeylere odaklanıyoruz? Birini boğulmaktan kurtarmak için hayatımızı tehlikeye atıyoruz ama sayısız çocuğu açlıktan kurtarabilecek bir bağış yapmaya yanaşmıyoruz. 



Don Tillmandon tillman


















RELATED POSTS

0 yorum