Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Annenizin Hiç Bilmediğiniz Yönlerini Öğrenseydiniz Ne Yapardınız?

20:39 Keiradaisy 2 Comments Category : ,




Yazıya ilk başlarken söylemeliyim ki eğer annem eskiden gizli ajan falan olsaydı bunu büyük bir hayretle karşılar ve bir o kadar da hayran kalırdım ona. Ama yazıda bahsedeceğim olay bu değil. Keşke böyle olsaydı…



Annenizi düşünün, canınızdan çok sevdiğiniz, ne kadar kavgalarınızda olsa dayanamayıp barıştığınız anneniz… Bir zaman geliyor ki aslında onu hiç tanımadığınızı fark ediyorsunuz. Bunları ondan duymak mı isterdiniz, yoksa bulduğunuz bir kitaptan mı okumayı tercih ederdiniz? Sanırım hangisini seçerseniz seçin bu hazmetmesi zor olurdu.

Tur etkinliğimizden dolayı “Aşkın Gölgesi” kitabında geçen olayları konu alacağım. Ece tesadüf eseri bir sandığın içinde annesinin hayat hikayesini buluyor. Okusam mı okumasam mı diye karar veremeden de kitaba başlamış buluyor kendini. Kitap yorumumda da bahsettiğim gibi insan kendi kendine düşünmeden edemiyor ya bunlar benim başıma da gelseydi diye. İşte yazımın ana konusu da bunu oluşturuyor böyle bir durumda ne yapardım?

Öncelikle eminim ki böyle bir olay başıma gelmeyecek çünkü anneme defalarca sorduğum bir soru bu ve her seferinde kahkahalarla, “Ben mi?” diye cevaplamıştır; yalan da söyleyemez benim annem, anlarım hemen bir bakışımla.

 Ama başıma geldi diyelim ne yapardım… İlk çok içerlerdim buna. Bana söylemediğine, kendi kızından bunu sakladığına. Hele bana her şeyi anlatmamı isteyip de bu şekilde benden sakladıysa çok sinirlenirdim. Bir de bunu onun ağzından değil de bulduğum bir kitaptan okuyorum. Ya bulmasaydım o kitabı! Anlatmayacak mıydı bana hiç?

Sonra sakinleşince bir daha düşünürdüm. Her ne kadar çocukların kahramanı babaları olsa da annelerde vardır onlar için. Her daim onların yanında olan, hiç yanlışı olmayan ve dimdik duran anneleri. Nasıl bir anne gelip de hatalarını kızına anlatabilir, utanır bir kere söylemeye…
Anlayacağınız cebelleşiyorum kendi içimde. Söyler miydi söylemez miydi? Çok mu kızardım haftalarca konuşmayacak kadar; yoksa üzüntüsünü gidermek için, senelerce çektiği üzüntüyü bir nebze azaltmak için hiç ayrılmaz mıydım yanından? Siz ne yapardınız?

Karmaşık duygularla ve hala kitabın etkisindeyken bitiriyorum yazımı. Bulamadım çünkü cevabını. Sanırım başına gelmeden anlayamıyor insan cidden…

Son olarak da blog arkadaşlarımın yanıtlarını veriyorum size.


Annenin sırları olduğunu öğrenseydin ne yapardın?



“Kitap yazardım.” (Hatta inatla “ktp yzrdm” yazmamı istedi, kırmıyorum onu)



“Ben dedikoduları almak üzere soluğu annemin yanında alır ve her şeyi anlatana kadar onu rahat bırakmazdım. Ama bir işe yaramazdı. Çünkü daha önce böyle geçmişiyle ilgili bir şey öğrendim ve dedikoduları istedim ama hiçbir şey anlatmadı. Laz değil ama Giresun’a Laz rüzgarı esti herhal çünkü Laz damarı tuttu anlatmadı.”



“Otururdum karşısına sorgulardım bana neden söylemediğini, neden anlatmadığını. Herhalde çok ağlardım.”



“Öğrendim zaten. Bunun ne olduğunu söyleyemem ama baya büyük bir şeydi. Günlerce kimseyle konuşamadım… Sonra bunun kimseye faydası olmayınca, annemle konuşup onu anlamaya çalıştım.”



“Sanırım ilk işim bunun peşine düşmek olurdu. Ona çaktırmadan ağzından almaya çalışırdım. Açıkçası her şeye şüpheyle yaklaşmama sebep olurdu bu olay. Yine de bunu benimle paylaşmasını isterdim, beni ne kadar üzecek olursa olsun.”





RELATED POSTS

2 yorum