Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Kitap Yorumu: Serbest Düşüş || Leah Raeder

18:58 Keiradaisy 0 Comments Category : , , , , , , , ,


novella dinamik


“On sekiz yaşındaysanız, Güney Illinois yazında kızarmış turşu yemekten, annenizden çaldığınız birayı içmekten ve kusana kadar lunaparktaki ahtapota binmekten başka yapabileceğiniz hiçbir bok yoktur.”

Bazı kitaplara daha ilk cümle ile ısınırsınız. Serbest  Düşüş öyle bir kitap işte. Argo kelimeleri yerinde kullanıldığı, abartılmadığı kitapları daha çok seviyorum. Sonuçta bazen kendimiz de dayanamayıp sövebiliyoruz. Yani kitap daha başından samimi geldi bana. 18 yaşındaki bir kızın zihniyle yazılmış gibi. Zaten turunu almadan önce de merak ettiğim, okumak istediğim bir kitaptı. İlk başta kitabın kapak resmi beni çağırmıştı zaten. Ne muhteşem kapaktır o öyle. Yabancı versiyonu bu kadar ilgi çekici değil bana göre. Bir de  2013 Goodreads Choice 'da en iyi çıkış yapan yazar adayı ödülüne sahip yazarımız yeni öğrenmiş oldum ben de.

Kitaptaki ana karakterimiz Maise babası tarafından terkedilmenin sorunları ile boğuşuyor. Bunu kendinden yaşça çok büyük kişilerle yatmasının babasının suçu olduğunu dile getirirken fark ediyoruz. Biraz “Lolita” havası da var ve bunu belli ediyor zaten. Aslında kitabın içeriğini çok fazla bilmiyordum. Fazla olmasa da artı on sekize kaçan yerleri var. Her neyse Maise’in annesiyle de arası pek iyi değil, kadın uyuşturucu satıcısı ve Maise bunu hiç iyi bulmuyor. Kendini tek gecelik ilişkilere vermiş, kendinin çekici olduğunun oldukça farkında olan ve bunu kullanan genç bir kızımız.
Bir gün en büyük korkularından biriyle savaşmayı seçiyor Maise. Bu da lunaparkta hız trenine binmek. Yanına binen  adam ise Maise’in hayatını değiştirecek olan kişi. Konuşuyorlar, yatıyorlar ve korkan Maise kaçıp gidiyor. Oysa Evan’ın istediği sadece tek gecelik bir ilişki olmaması...

“Her gece ışıkları görüyorum. Tüm dünya mutlu olmanın sırrını bulmuş da kimse benimle paylaşmıyormuş gibi geliyor.”

Tabii kaçıp gitse de daha sonra karşılacaklar. Daha fazlasını söylemem çoookk büyük spoiler olur bu yüzden ufak bir ipucu veriyorum; her genç kızın hayalini en azından bir kez kurduğu bir olay gerçek oluyor. Büyü bir tabu meydana geliyor Maise’ın başına. Konu olarak “Genç Kızlar” kitabına çok benzettim ben. Belki bu yüzden severek okudum kitabı. Maise bana biraz fazla dışadönük gibi gelse de (tek gecelik ilişkiler pek bana göre değil) kitabı büyük bir hızla okudum.

Kitabın betimlemeleri, dili çok iyi. Çevirinin önemi de büuül biliyorsunuz. Tek sıkıntı bazen şimdiki zaman ekleri kullanmışlar o beni biraz rahatsız etti. “Geldim, gittim, atladım.” tarzı pek hoşuma gitmiyor ama nadir kullanılmıştı. Kitabın puntosu güzel, okunaklı, yazılar çok büyük değil. Tekrar söyleyeyim kapağa bayıldımmmmm. Çok güzel fotoğraflar çekmeme vesile oldu.

Bunun dışında pek fazla söyleyebileceğim bir şey yok çünkü fazla detaya girmek istemiyorum sevgili okuyucular. Kitabı öneriyorum. Okuyun canlarım.
  
novella

RELATED POSTS

0 yorum