Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Fangirl - Rainbow Rowell || Kitap Yorumu

21:48 Keiradaisy 2 Comments Category : , , , , , , , ,

Orijinal Adı: Fangirl
Yazar: Rainbow Rowell
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 416
Çevirmen: Müge Kocaman 

Arka Kapak;
Gerçek ve düş arasında sıkışmış hayalperest bir genç kız...
Bir elmanın iki yarısıyken farklı hayatlara savrulan iki kardeş…

 Cath bir Simon Snow hayranıdır.

Öyle ya, tüm dünya Simon Snow hayranıdır...

Ancak bu Cath için bir hayat felsefesidir ve o takipçi olma konusunda çok iyidir. İkiz kız kardeşi Wren’le çocukluklarından beri Simon Snow kitaplarını defalarca okumaktan, hayran kurgusu yazmaya kadar, kendilerini seriye adamış, annelerini kaybetmelerini de ancak bu şekilde atlatabilmişlerdir. Büyüdükçe Wren’in hayranlığı azalsa da Cath’in vazgeçmeye niyeti yoktur.

Üniversiteye gidecekleri sırada Wren, onunla aynı odada kalmak istemediğini söyleyince Cath kendi rahat dünyasının tamamen dışında, bir başına kalır. Son derece utangaç olan Cath, kendini yazdığı hayran kurgusuna kaptırmıştır. Hikâyesinde her zaman ne diyeceğini gayet iyi bilmekte ve gerçek hayatta hiç tecrübe etmediği romantizmi öyküsüne yansıtabilmektedir. Wren elinden tutmadan da Cath her şeyin üstesinden gelebilecek midir? Kendi hayatına başlamaya gerçekten hazır mıdır? Ya kendi hikâyelerini yazmaya?..

En önemlisi de Simon Snow sevdasını geride bırakma pahasına yola devam etmeyi istemekte midir?



Merhabalar, merhabalar. Gezgin Kitap Kardeşliği ile Blog Turlarından yeni bir kitapla karşınızdayız. Kitap kapağının renginin mükemmelliği gibi kitabımız da muhteşem. 

İlk sayfayı açtığımızda bir açıklama ile karşılaşıyoruz. Açıklamayı okurken her cümle ile beraber " Ya Harry Potter mı bu?" dedim. Sordum soruşturdum da hatta. Gerçekten öyleymiş! Üşengeç ben internette araştıracağıma direk instagramda (@keiradaisy) sordum ve hemen yanıtımı aldım, sağolsunlar.

Kitap Simon Snow hayranı olan bir kız hakkında! İlk bölümle ilgili olayı söyledim size, tahmin etmişsinizdir ya da direk konusunu her normal insan gibi okumuşsunuzdur ama olsun ben yine de söyleyeyim. Bazılarımız benim gibi daha sonradan arka kapağı okuyordur mutlaka. Var öyle dediler değil mi? Bir ben olamam.

"Sanki bir bilimkurgu filmindeyim," dedi Cath. "Yeryüzünde hiç küçük çocuk ya da otuz yaş üstü insan kalmamış... Bütün yaşlılar nereye gitti?"

Her neyse. İşte hayran kızımız Simon Snow Serisinden - pardon Simon Snow serisinden yola çıkarak bir hayran kurgusu oluşturuyor.

Çocukluğundan beri Simon Snow hayranı olan Cath şimdi başladığı üniversite için karma yurduna yerleşmekle meşgul. Her ne kadar ilk odaya girdiğinde ufak bir kalp krizi geçirse de şimdilik her şey yolunda gözüküyor. Yine de fazlasıyla stresli.  Onunla aynı okula başlayacak olan ikiz kardeşi ise başka arkadaşlar bulma derdinde olduğu için çok fazla Cath ile yan yana olmak istemiyor. Farklılık yaratmak, ikisinin farklı insanlar olduğunu anlamalarını istiyor.

Cath okula alışmaya çalışırken bir yandan Simon Snow'un hayran hikayesini yazmaya, onun tişörtlerini giyip odasını onun resimleriyle doldurmayı seviyor.
Cath'in tam benim kafadan olduğunu söyleyebilirim. Farklı yerlere tek başıma gitmeyi hiç sevmem. İlla biri olacak yanımda. Cath bir yandan da babasını tek bırakmak istemiyor ama üniversite hayatına atılmış durumda ve buna mecbur.

"Keşke bir köpeğin olsaydı," dedi Cath.
"Onu beslemeyi unuturdum."
"Belki de köpeği seni besleyecek şekilde eğitirdik."

Yok bildiğin kayıp kardeşim Cath benim. Özleştim onunla. Bir aydır üniversitede ve yemekhanenin yerini bilmiyor. Bir aydır bu iş yerindeyim ve yemekhanenin yerini bilmediğim gibi gitmek de istemiyorum.

Her ne kadar bana benzese de onu bu halinden kurtaracak aksi oda arkadaşı Reagan, Reagan sayesinde tanıdığı tatlı mı tatlı Levi ile okul hayatına zor da olsa alışmaya başlıyor. Babadan kopmak o kadar da kolay değil Cath için. Anneleri onları terk etmiş ve babası da sorunlarla baş etmede biraz zorlanabiliyor... İkiz kardeşini pek sevdiğimi söyleyemeyeceğim. Daha ilk sayfalarda ısınamadım kıza. Benim kızkardeşim beni ne olursa olsun yalnız bırakmaz şimdi bile beni evde bırakıp arkadaşlarıyla çıkmaya gönlü el vermiyor. Wren'in ise pek bir şey umurunda değil. Parti olsun, insanlar olsun takılalım derdinde.

Fangirl içinizi ısıtacak tatlı mı tatlı bir hikaye. Elbette romantizm de var kitabımızda. Tam olması gerektiği gibi, damağınızda hoş bir tat bırakacak cinsten, yerli yerinde olan abartısız bir aşkı okuyoruz.

"Neden kurgu yazarız?" diye sordu Profesör Piper bir kez daha.
Cath önündeki deftere baktı.
Yok olmak için.

Kitap aralarında Simon dialogları geçiyor ki bu hoşuma giden yanlarından biri. Bazen ne oluyor acaba dememe neden olan sahneler var. Simon'ın anlatıldığı kitabı okumak için sabırsızlanıyorum. Daha da seveceğime eminim.

Kitap isminin orijinal kalması hoşuma gitti. Hayran kız denilince bir şekilde anlamını yitiriyor gibi hissediyorum. Fan kelimesi bizde kullanılıyor zaten genelde ama Fankız olsaydı da baya dalga konusu olurdu eminim. Bence yerinde bir karar olmuş.

Kapağın rengi muhteşem! Çok sevdiğim renklerden biri. Pastel renkler gerçekten hoşuma gidiyor. Kitabın rengi ve kapak resminin çizim olması nedeniyle gözümde üstlere yerleşiyor bu kitap benim için. Basit ve çok güzel bir kapak.

Çeviri de bir o kadar iyi ve akıcıydı. Elbette yazarın elinde olan bir şey bu ama çevirmenin de bize bunu en güzel şekilde aktardığını söylemem lazım. 

Sonuç olarak bu kitabı en kısa zamanda edinin ve okuyun! Pişman olmayacaksınız.

RELATED POSTS

2 yorum

  1. iletişim kısmından ulaşamadım size. Kusura bakmayın
    Merhabalar. Bir konuda yardımınıza ihtiyacım var. Acaba İzmir'de misiniz? Profilinzde izmir yazıyor.
    İzmir'de yaşayan kitap bloggerlarla ilgili bir çalışma yapıyorum. Bildiklerinizi benimle paylaşır mısınız? Teşekkürler
    mail adresim elmaspiriltilari@gmail.com

    YanıtlaSil
  2. Kitaplığımda uzun süredir beklettiğim bir kitap. :/ Umarım bir gün başlarım artık bu kitaba. ^_^

    YanıtlaSil