Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Gezgin Kitap Kardeşliği Okuma Etkinliği #1 Masumiyet Çağı Kitap Yorumu

21:28 Keiradaisy 0 Comments Category : , , ,


Ve karşınızda ilk etkinliğimiz Masumiyet Çağı'nın kitap yorumu!! Çok heyecanlandım şimdi O.O

Öncelikle söylemeliyim ki daha önce çok fazla tarihi aşk okumuşluğum var. Ama genellikle İngiltere kısmında geçiyordu kitaplar, üstelik kitabımız klasik olunca daha bir detaya girilmiş. Amerika'da olayların bu kadar İngiliz sosyetesine benzeyeceğini düşünmemiştim. Herkes birbirinin işlerine karışıyor, en ufak farklılık bile göze batıyor...

Gelelim ana konuya. Newland Archer ( ben Archer'ı kullanacağım) aradığı aşkı May ile bulduğunu düşünürken, May'in kuzeni Kontes Olenska çıkagelir. Başka yerlerde yaşamış ve sosyeteye hiçbir şekilde uymayan bu kadın Archer'ın ilk başlarda nedeni bilinmez sinir krizleri geçirmesine neden oluyor. Nişanın erken açıklanmasının Madam Olenska'nın gelişine denk gelmesi ve bu nedenle nişan yerine Olenska'nın durumunun herkesin ağzında olması da cabası.
Bir süre sonra May'in de ısrarı üzerine, Archer kendini Madam Olenska'nın işlerine karışırken bulur. Bu arada da saf, masum May ile Kontes Olenska'yı sürekli karşılaştırmaktan geri duramaz...





















Archer'ın sevdiğim yanı bayanların da erkekler kadar özgür olmasını savunması. Kendi kararlarını verebilmeleri... Tabii bu ona sinir olmuyorum anlamına gelmiyor. İlk başta May'in kuzenine aşık oluyor bir kere! Ya hani sen bu kızı çok seviyordun, tam aradığın gibi biriydi. Tabii Olenska'ya yönelmesinin en büyük nedenlerinden biri bana göre onun farklı olması, kendi istekleri olması ve bunun sorumluluğunu alması. Archer bir nevi boş bir kadın istemiyor. Gelelim Olenska'ya, ilk başlarda sinir olduğum ama sonradan sevdiğim bir karakter. Sonuçta o zamanlarda yaşayan bir kadının beyni olmayan bir varlık gibi yaşaması (kendi düşünceleri olmayan ve erkeğin lafından çıkmayan) ne kadar doğru kabul edilse de, Olenska kocasından boşanmak istediği için dışlanıyor, ne kadar onların doğrularıyla davranmaya çalışsa ve kendinden nefret etse de bunun için yapabileceği bir şey yok.
May'in boş biri olduğu aklınıza gelmesin sakın. Sadece toplum kurallarına sıkı sıkı bağlı olan biri. Ama yeri geldi mi dobra dobra konuşuyor; Archer ile Olenska arasında bir şeyler olduğundan şüphelendiğinde "...Kendi mutluluğumu başkasının mutsuzluğu üzerine kuramam ... benim yüzümden ondan vazgeçme." diyebilecek kadar. 

 Kitabın sonuna gelecek olursak... Hayatta bazı şeyler istediğimiz gibi olmuyor ne yazık ki.




Klasikleri ne kadar okumayı sevmesem de ( asıl neden klasikler sakin kafayla okunmalı - isimler çok karışık mesela - ama ben de sakin kafa ne arar...) okuduğum ilk Amerikan klasiği olan bu kitabı kitaplığınızda bulundurmanız gerektiğini düşünüyorum. Bir süre sonra karakterlerin kim olduğu iyicene anlaşılıyor ve oldukça akıcı bir şekilde devam ediyor.  Unutmadan Altın Bilek Yayınları'na da çok teşekkürler. Özellikle kitap kapakları için! Yeni versiyon çok güzel olmuş ama eskisi de fena değildi hani.



Unutmadan Bir Kitap Delisi'nin çaresiz anlarını size göstereyim dedim. Koyacağım resimleri bir türlü seçemedim. Kararsız kalınca da hepsini sildim O.O

Bir sonraki etkinlikte görüşmek üzere... XOXO Gossip Girl  (Yapmasaydım olmazdı)



RELATED POSTS

0 yorum