Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Kitap: Saraydan Hikayeler Prens ve Muhafız \\ Keira Cass

22:28 Keiradaisy 4 Comments Category : , , , , ,



Saraydan Hikayeler prens ve muhafız


Orijinal İsim: Selection Stories: The Prince and The Guard
Sayfa sayısı: 196
Çevirmen: Derya İmer Aydınlık
Basım yılı: 2014
Tür: Romantik
Yayınevi: Dex
  
New York Times Çoksatanlar listesinde uzun süre 1 numarada kalan Beni Seç ve Elit'in ardından, okurları için Kiera Cass'tan muhteşem bir hediye: America'nın aşkı için savaşan Prens Maxon ve Muhafız Aspen'in bakış açılarından yazılmış,  kalplerinin sesini duyuran iki novella.                                              
Bu iki novellanın dışında kitabın küçük sürprizleri de var: müzik listeleri, yazarla söyleşi, karakterlerin geçmişleri ve                  dahası serinin hayranlarını bekliyor.                                                                                                           
         Seçim'den önce Maxon'ın kalbinde biri var mıydı? Seçim'in ilk günlerinde neler yaşadı?                   
 Bir Altı olarak doğan Aspen saraya girince neler hissetti? America'nın Aspen hakkında bilmedikleri nelerdi?



Prens Ve Muhafiz

Yazar her ne kadar Aspen’i sevmemiz için Muhafız kısmını yazmış olsa da, bir an için ay kıyamam desem de sonunda uyandım ve hayır yemezler dedim. Kalbimde sadece Maxon var 
(en azından bu kitap için)


“Beni kabul edecek kız, aklı başında bir kadın olamaz.”

Saraydan Hikayeler Prens kısmı ile Maxon’ı, Muhafız kısmıyla Aspen’i ele alıyor.
Maxon kısmında neler var derseniz Fransız kızı ile olan yakınlığı (kendi kendine gelin güvey olmak buna deniyormuş), America’yı ilk gördüğü zamanı, babasının pislik tavırlarını yer alıyor. Unutmadan Maxon’ın “mücevherleri”ne  yapılan saldırı ve çektiği acıyı da unutmamak lazım. Biri Prensimize buz getirsin. Hemen!!

“Beni gerçekten tanıyan tek kişi sensin.Hakikaten tanıdığımı hissettiğim tek kişisin.”
“Bilgi, aşk değildir.”


-spoiler-

Meğersem Maxon hiçbir kızı daha gelene kadar görmemiş. Hani şu ilk seçimlerde takındığı sakin hal var ya, kesinlikle yalan. Kıyamam rahatsızlanmış bile. Seçim olayı zaten yalan, kura falan yok. Pis kral işine en yarayanları seçmiş araya da America gibi birkaç düşük sınıfı katmış.

Maxon’ın America’yı ilk gördüğü ve vurulduğu yer, America’nın nefes alamadığı için bahçeye çıktığı an. Maxon elini tutana kadar tam yüzünü göremiyor ve sonra bammmm. Daphne olayından sonra (kız buna önündeki aşkı göremiyorsun bıla bıla bılaa beni seviyorsun bıla bıla bıla dedi, kızım bas git ne sevecek seni) aşkı tadamayacağını düşünüyordu garibim.

Bir de Maxon’ın babasını küçücük minicik bir kaşık suda boğasım var. Meymenetsizzzz pis herif. Çok sinirliyim ona. Ne yaptı derseniz bir şey yapmadı. Babalıkta buna dahil!!

-spoiler-

“Ya prens fazlasıyla işin ehliyse ve kral bundan hoşlanmıyorsa?”

Maxon’da genelde bildiğimiz olayların kendi bakış açısıyla anlatımı varken, Aspen’de daha derine iniyor, kralın odasında duydukları, saldırılarda hissettikleri gibi birçok şeyden kesitler mevcut. Marlee’in cezalandırılmasında America’nın ortaya atlamasından ne kadar gurur duyduğu, Maxon ile yakınlığının nasıl canını acıttığı ve America’nın hizmetlileriyle nasıl kaynaştığı konu alıyor.

“Onun için savaşmayacaksam, bu dünyada ne için savaşacaktım?”

Daha sonra Aspen, Maxon ve America’nın soyağacı yer alıyor ki Sonsuza Dek’te geçen bu isim verilmeseydi salak salak bakmama neden olurdu kim bu diye. Keira ile söyleşi (yazarın ismiyle benim takma ad aynı çıktı ve evet yeni fark ettim O.O) ve son olarak Beni Seç ve Elit’in playlisti yer alıyor.

Açıkçası bana çok az geldi komple kitabı Maxon’ın ağzında anlatsaydı hayır demezdim ama bu da bir şekilde büyüyü bozuyor gibi geliyor bana.

Yani temel olarak güzel ama kısa bir kitaptı. 

Ben bugünlerde yaptığım yorumları pek beğenmiyorum O.O Cidden. Yazarken bile sıkılıyorum ki siz okurken ne durumda olacaksınız hiçbir fikrim yok!! Bu ruh halim geçecek ama eminim.



RELATED POSTS

4 yorum

  1. Kitap yorumları güzel olunca okunacak kitaplar da çoğalıyor. Saraydan Hikayeleri merak ediyordum. Bloğuma bıraktığın güzel yorumun için teşekkür ederim canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim :) Okunacak o kadar çok kitap var ki... Sürekli de yenileri geliyor :D

      Sil
  2. Acaba Maxon America'yı gerçekten seviyor mu? Gerçekten buna ihtiyacım var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence seviyor :p kanit istiyorsan kesinlikle sonsuza deki okumalisin :D

      Sil