Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Michelle Knight - Beni Bulun: Çünkü Bu Sizinde Hikayeniz Olabilir | Kitap Yorumu

16:21 Keiradaisy 4 Comments Category : , , , , , ,

bir kitap delisi


Türkçe Adı: Beni Bulun : Çünkü Bu Sizin de Hikayeniz Olabilir
Orijinal Adı: Finding Me: A Decade of Darkness, a Life Reclaimed: A Memoir of the Cleveland Kidnappings
Yazar: Michelle Knight & Michelle Burford
Sayfa Sayısı: 288
Çevirmen: Nur Eren
Basım Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Martı Yayınları
Tür: Anı , Otobiyografi
Gerçek Bir Yaşam Öyküsü
1 EV, 3 KADIN, 11 YILLIK ESARET
BENİ BULUN
ÇÜNKÜ BU SİZİN DE HİKÂYENİZ OLABİLİR                                 
2002 yılında kaybolduğumda pek çok kişi bunu fark etmemişti bile. Yirmi bir yaşındaydım; adres sormak için bir markete uğrayan genç bir anne…
On bir sene boyunca kilit altında tutuldum, türlü işkencelere maruz kaldım. Bu, hayatımın halihazırda bildiğiniz kısmı olabilir fakat daha bilmediğiniz çok şey var.
-Michelle Knight-                                                                                                                                                                                                                                                               
Michelle Knight 2002 yılında, Ariel Castro isimli bir okul servisi şoförü tarafından kaçırıldı ve on yıldan uzun bir süre taciz, tecavüz ve işkenceye maruz kaldı. 2003 yılında Amanda Berry, 2004 yılında da Gina DeJesus tutsak olarak Michelle'e katıldı. 6 Mayıs 2013'te bir fırsatını bulup tutsaklıktan kurtulmalarının ardından, bu olay dünyada büyük yankı uyandırdı. Şimdi ise binlerce kişinin merak ettiği konu şu: O evin içinde neler oldu ve üç kadın akıl almaz işkencelere dayanacak gücü nasıl buldu?
Michelle Knight, gözler önüne serdiği bu sarsıcı hikâyesiyle suskunlar için bir ses, her yıl kaybolan binlerce çocuk ve genç için güçlü bir sembol oluyor.

“Okuduğum tüm korku romanlarındaki kötü adamdan daha kötüydü.
Aslında korku romanını yaşıyorum, diye düşündüm.”

Her gün, her saat birileri kayboluyor, kaçırılıyor, taciz ediliyor, öldürülüyor. Biz ise bunları görmezden geliyoruz. Birisi tuhaf davrandığında, senelerdir yan yana oturduğumuz birinin evinden sesler geldiğinde bunu yok sayıyoruz. Ama bir saniye durun ve bunun çocuğunuzun, bir yakınınızın hatta sizin bile başınıza gelebileceğini düşünün. Bir saniye durun ve kurtarılmayı beklerken sizin nasıl da görmezden geldiğinizi hatırlayın.




Michelle Knight, 21 yaşında kaçırıldığında oğlundan ve hayatından uzaklaştırıldı. O arabaya binmek ona 11 yıllık esarete mal oldu. Şimdi ise bu kitapta daha öncelere gidiyoruz. Michelle’in çocukluğu hiç de hoş geçmemiş. Bu güçlü kadının başından bir sürü olay geçmiş. İşte bu kitapta Michelle’in bu güne kadar olan hayatı ve 11 yıllık esaretinde başına gelenler anlatılıyor.
Bu kitabı okuduktan sonra tuhaf bir şeyler gördüğünüzde artık polisi aramaktan çekinmeyeceksiniz. Eğer bir problem çıkmazsa aptal durumuna düşecek olan kişi siz olmayacaksınız. Michelle’in 11 yıllık esaretinde kaç defa kurtarılmanın eşiğinden döndüğüne şaşıracaksınız.

“2002 yılında kaybolduğumda pek çok kişi fark etmemişti bile.”


11 sene esaret! 11 sene tutsaklıkla geçen hayat! Şimdi diyeceksiniz tamam anladık 11 sene işte ama bu o kadar da basit bir olay değil, eminim kitabı okuduğunuzda bana katılacaksınız. Michelle’in yaşadıkları tüm kitabı gözlerimi açarak okumama neden oldu. Umarım bu yazılanlar para için abartılmıştır diyecek kadar dehşete düştüm. Hiç kimse bunu yaşamamalı. Üstelik Michelle ile tutulan kızların çok ufak olması, en çok Michelle’in en ağır darbeleri alması kalbime hançer gibi saplandı. Yaşadıkların adına, tüm bu kötü, insanlıktan nasibini almamışlar için senden özür diliyorum. Michelle sen dayanma gücünle dünyadaki birçok kadının kahramanısın.


Kalbim istiyor ki kitabı burada özetleyeyim ve herkes Michelle’in başına neler geldiğini ve hala nasıl dimdik durabildiğini, birçok kişinin başına bunların geldiğini bilsin. Bunun yerine size kitabı almanızı öneriyorum. Alın ve okuyun! Çok karamsar yazmama rağmen bu kitap aslında mutluluğa giden bir yol. Her ne kadar kötü başlasa da mutlu sonla biten… Michelle’de aynen böyle düşünüyor ve şu anda hayatına devam ediyor.



NoT: Martı Yayınlarına kitabı yolladığı için çok teşekkür ederim. Açıkçası rafta görsem okuyacaklarımdan korkar ve kitabı almazdım. Daha sonradan dayanamayıp aldığımda neden daha önce almadım diye pişman olurdum o ayrı.

Not2: Kitabın tam ortasında Michelle’in tutsak edildiği ev ve şimdiki hayatıyla ilgili fotoğraflar var. Bu fotoğraflar sizi dehşete düşürürken bir yandan da işin ne kadar gerçek olduğunu yüzünüze vuruyor.











RELATED POSTS

4 yorum

  1. Okumak istediklerim arasına girmişti zaten fakat sayende 'kesin okuyacaklarım' arasına alındı.
    Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle okumalısın, sebebiyet verdiysem ne mutlu bana :)
      Ama biraz ağır konusu uyarmadı deme :O

      Sil
  2. kitabı bir günde okudum şoktayım etkisindeyim ve inanılmaz güzel dile getirmiş yaşadıklarını hissettirdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan kitabın etkisinden kolay kurtulamıyor. Nasıl dayanmış tüm bunlara hala inanamıyorum

      Sil