Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

GKK Okuma Etkinliği 3 \\ David Kessler - Kim Olduğunu Biliyorum \\ Alex Sedaka 1

18:24 Keiradaisy 4 Comments Category : , , ,






                                              Orijinal Adı: Mercy
                                              Çevirmen: Zuhal İnal Baycılı
                                              Sayfa Sayısı: 408
                                              Basım Yılı: 2014
                                              Dili: Türkçe
                                              Yayınevi: Altın Bilek Yayınları
                                              Tür: Gizem, Polisiye, Gerilim


Ölüm cezası istemiyle yargılanan Chuck Burrow'un annesi, California valisine, oğlunun idam cezasının kaldırılması için son bir şans verilmesi konusunda ısrar eder. Avukat Alex Sedaka, vali kendisine Bayan Burrow'un tavsiyesini dinleyeceğini bildirdiğinde çok şaşırır.
Bu sayede müvekkilini idamdan kurtarmak için eline mucizevi bir fırsat geçmiştir. Önünde sadece on beş saati vardır ve bu indirim hakkı için Burrow'un cesedi nereye gömdüğünü itiraf etmesi ve cesedin bulunması yeterlidir. Öte yandan Burrow masum olduğunda ısrar etmekte ve hatta kendisini ihbar edenin de sözde katili olduğu kızın ta kendisi olduğunu söylemektedir.
Sedaka, kendisini hem gerçeği açığa çıkarmak için iz peşinde, hem hukukun sınırlarını zorlamak için adalet mercilerinin arasında, hem de büyük bir kumpasın içinde bulur.
Mahkeme salonlarını, adalet sisteminin sorunlarını ve yanlışlarını anlatırken kurduğu akıl almaz öykülerle polisiye edebiyatta devleşen David Kessler ile tanışmaya hazır mısınız ?
John Grisham, Scott Turow, Harlen Coben gibi ustaların izinden giden yazar, her satırında devleşiyor…

Alex Sedaka, yeni kahramanınız olacak…


Dorothy 9 sene önce mezuniyet balosunda kayboluyor ve onu öldürmekle suçlanan Clayton idama mahkum ediliyor… Her ne kadar Alex içten içe bunu Clayton’un yaptığını düşünse de davayı almayı kabul ediyor. Tam nasıl onu kurtarabilirim derken, şans ayağına geliyor.




 Dorothy’nin yani öldürülen kızın annesi bir anlaşmayla çıkageliyor. Kızımın cesedini bul.
Alex’in işi çok zor. 15 saat içinde birini idamdan kurtarması gerek, bunun içinse tek yapması gereken müvekkilinden cesedin yerini öğrenmek. Zor olan kısım bundan sonra başlıyor işte. Her ne kadar tüm deliller katilin o olduğunu gösterse de (buna kızın kanı bulaşmış bıçak da dahil), Clayton kızı öldürmediğinde ısrarlı. Öldürmediği birinin yerini de bilemez sonuçta değil mi?



Kitapta ilerleyince işler daha da karışıyor. Dorothy hakkında bilinmeyenler mi dersin, babasıyla ilgili yaşananlar mı… Bunlar da Dorothy’nin bilgisayarının bulunması ve süper kahraman gibi yetişen Alex’in oğlu David’in yetişmesi ile ortaya çıkıyor. Ne yaptı bu oğlan derseniz efenim bilgisayarın içindeki her şey silinmiş O.O bunları yavaş yavaş kurtarıyor oğlumuz.

Genellikle polisiyelerde ilk suçlanan katil çıkmaz – ben tahmin edebiliyorum o çıkmayacağını dersiniz diye diyorum- ama bu kitap sizi cidden şaşırtabilir. Benden söylemesi.


Siz katil kim, nerede, yoksa kız yaşıyor mu, acaba annesi mi öldürdü bak kıllandım şimdi derken kitabı merak içinde okuyorsunuz. Kurgu güzel, konu güzel eeee neden okumuyorsunuz o zaman?

Zaten ölen kızla Carrie (Stephen King) bağlantısı kurulunca kalbimi verdim kitaba. Konuyu bilmeyenler için Carrie okul  ve evde sürekli eziyet gören, alay edilen bir kız. En sonunda da bunlara dayanamıyor tabii, üstüne üstlük bazı doğaüstü güçleri olunca O.O 

Tabii buradaki kızın öyle bir gücü yok ama aile içi sorunları çok fazla ve okulda sürekli eziyet edilip alay konusu olan biriymiş… Bu bile bana göre spoiler düzeyinde o yüzden burada bırakıp merak etmenizi sağlıyorum.

Altın Bilek Yayınlarına bu kitap için teşekkürler. Sanırım yavaştan yavaştan polisiye sevmeme huyumu atıyorum üzerimden.



RELATED POSTS

4 yorum

  1. Çok güzel yorum yapmışsınız Teşekkürler. Kitabın dün siparişini vermiştim büyük bir heyecanla gelmesini bekliyorum ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geç cevap verebildim. Kitap elinize ulaşmıştır bile...
      Umarım beğenirsiniz, iyi okumalar :)

      Sil
  2. Bu arada arka fondaki metalica'yı farketmedim değil :) ben de bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O olmazsa olmazdı :D
      Çok geç yazdım ben yine... Bakıyorum hemen :)

      Sil