Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

5. Gezgin Kitap Kardeşliği ile Blog Turu 4. Gün - Aslında Kimse Sevmiyor Senin Kadar Kitap Yorumu ve Kitabı Okurken Dinleyebileceğiniz Şarkılar

20:08 Keiradaisy 0 Comments Category : , , ,



Ağlamıyorum aslında, gözüme kitap kaçtı da...


Bu kalbinizin üstüne bir ağırlık oturtan, duygu yüklü kitabı elinizden düşüremeyeceksiniz. Aman insan içinde okurken dikkat edin. Gözlerim dolduğu zaman - duygusallıktan değil canım çok okumaktan diyeceğim ve siz de inanacaksınız - rezil olmamak için kendinizi biraz sıkmanız gerekecek.


 
Kitabımız temel olarak bir baba ve kızının hayatını ele alsa da dostluk, anne sevgisi, fedakarlık, aşk gibi birçok konuyu işliyor. Kendinizi bazı zamanlar ikilem içinde bulmuyor da değilsiniz. Bir yandan aslında David'e (baba) hak verirken, bir yandan da eğer benim başıma bunlar gelseydi kendimde onu affetme cesareti bulabilir miydim acaba demeden duramıyor insan. Sonuçta her sanatçının zihninin farklı çalıştığı söylenir. En azından ben öyle düşünüyorum. Onlar dünyayı bizden farklı görüyorlar.

Bunun yanında kitabın ne kadar çeviri sırasında bazı anlamları kaybolsa da (yapacak bir şey yok, bazı kelimeler çevrilemiyor) konu bunun üstünü çizmeye yetiyor. Güzel yanlarından biri sadece Eden'ın (kız) düşünceleri değil de David'in aklından geçenlere yer verilmesi. Böylece onu daha iyi anlıyoruz. Bahsettiğim ikilemin kaynağı da bu işte.

Sevgi, dostluk gibi konuların işlendiğinden bahsetmiştim. Eden'ın aşkı bulması ki sizde benim kadar ona hayran kalacaksınız, annesiyle arasındaki ilişki, babasıyla yaşadığı güzel ama hüzünlü anılar çok güzel bir şekilde yazılmış. Sıkmadan sizi içine çeken bir kitap. Dediğim gibi ben olsaydım demeden duramıyor insan.

Sonuçta her bir karakteri yakından tanırken  içlerinde yatan sevgiyi ve hatalarını kabullenmeden duramayacaksınız.


-spoiler-

Eden 10 yaşından sonra babasından hiç haber alamamış. Yirmili yaşlarında ondan mektup aldığında ise içinde biriken öfke ile onunla görüşmeyi reddetmiş. Şimdi otuzlarında olan Eden, annesi kanser olduktan sonra (iyi ama şimdi) hayatın çok kısa olduğunu ve babasını görmek istediğini anladı. Bunun için de David'i her yerde aramaya başladı. Bilmediği nokta ise babasının onu hiç unutmadığı. Her  zaman ona dönmek istese bile, ilaçlarına başlasa da bir şekilde bundan vazgeçti. Tedavi olmak istemeyen birini zorla tedavi edemezsiniz sonuçta.


Her ne kadar ilk başta David'in bencillik ettiğini düşünsem de olayları onun bakış açısından okuyunca onun adına üzüldüm. Hastalığını kabul eden ama ilaçlarını kullanırsa kendi benliğinin yok olacağını düşünen bir adam. Her zaman zihninde sesler duyduğu için ve sonlara doğru birilerinin onu takip ettiğini düşündüğünde acaba şizofren mi demeden duramadım. Belki öyledir... Ama kendi çapında kızını çok seven bir baba. Lütfen onu yargılamayın. Not düşmek gerekirse ilk defa bir karaktere bu kadar üzüldüm. Normalde suçlu diye yargılamadan edemezdim.

Bir diğer husus da Eden'ın annesinin ilk zamanlarda babasından gelen mektupları saklamış olması. Bunu kızını korumak için yapmış olsa da, Eden bir süre haklı olarak annesini affedemiyor. Siz olsaydınız ne yapardınız? Babanızın sizi 20 senedir sevmediğini düşünseniz?


Kasvet çöktü içime!!! Çok mu ciddi konuştum yine? (Bu durum var bir de hiç içimden 'yazdım' demek geçmiyor. Siz anlayın işte.) Kitap her zaman duygusala bağlamıyor canım sakin olun. Şu Jack meselesi var örneğin. Eden'ın aşkı. Ben onu çok sevdim. Kendisi Eden'ın babasını aramak için gittiği barınağın sahibi. Çok tatlı ve sözünü esirgemeyen bir adam.

-spoiler-







Gelelim playlist açıklamasına. Şarkılardan bazıları kitapta geçiyor. En azından sanatçıları. Onları eklemeden duramazdım. Beatles, AC\DC, Nirvana, Etta James, Talking Heads (ilk defa dinledim) bu gruba giriyorlar.
Şimdi benim eklediklerime geçelim.
"Someting I Need" şarkısı ne kadar aşk şarkısı olsa da babaların kızların ilk aşkı olduğu geldi aklıma. Sonuçta ilk kahramanlarımız babalarımız değil midir? En azından benim için öyle. 
"Where is My Mind" kesinlikle David'e uyan bir şarkı, "Ain't No Sunshine" şarkısı da öyle. 
"If I Die Young" ve "I Want a Mom The Last Forever" bizim için fedakarlıktan kaçınmayan annelerimiz için.
"Daughter To Father", "Give Me Love" Eden'dan David için geliyor.
Ekstradan "Ho, Hey", "Ironic" ve "Landfill" bizden size gelsin.

İşte playlistimiz. Keyifli dinlemeler. Daha sonra çekilişimize katılmayı unutmayın!






a Rafflecopter giveaway

RELATED POSTS

0 yorum