Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Ateşi Yakalamak - Catching Fire (2013)

17:21 Keiradaisy 1 Comments Category : , ,












Tamam çok geç bir yorum olabilir ama işin aslı bu filmi nasıl yorumlayacağımı bilemedim. Ne söyleyeyim, ne kadarını yazayım, ne kadar resim koyayım derken bir baktım ki yazıyı terk etmişim. 

Öncelikle şunu söylemek istiyorum ki bu film kitaptan uyarlanma. Yani yok efendim böyle mi bitirilir, yok efendim çok fazla aksiyon vardı son film gibi olmuş gibi yorumlar yapacaksanız kitabı okuyun ki ben delirmeyeyim buralarda. Her zaman kitabı okuma taraftarıyımdır. Daha fazla duyguyu barındırır içinde.
Aşağıda resimler ve vineları bulabilirsiniz. Tabii spoilerlı yorumumu da.




Her neyse sinirimi attım film konusuna geri dönüyorum. İlk filmde Katniss  oyun kurallarına karşı çıkmış ve Peeta ile  arenadan sağ salim kurtulmuştu. Her devrim bir kıvılcımla başlar misali diğer mıntıkalar isyana gelmişler. Başkan Snow bütün kötülüğüyle gelip Katniss'e bu olayları durdurmasını yoksa başının yanacağını söylüyor ikinci filmde. Katniss kutlamalar için mıntıka mıntıka gezerken uslu kız olduğunu Snow'a kanıtlamak zorunda.



-spoiler-

Gelelim ana konuya. 75. açlık oyunları, özel olduğundan dolayı yeni bir düzenleme geliyor ve önceden açlık oyunlarını kazanmış olanlar tekrardan seçiliyorlar.(Snow'a karşı nefret yavaşça artar) Haliyle 12. mıntıkanın tek kız kazananı olan Katniss'in oyunlara katılmaktan başka şansı yok. Bunun yanında Peeta yine o tatlı mı tatlı, sevilesi, saklanıp bir köşeye konulası kişiliği ile öne atılıp Katniss ile beraber oyunlara gitmek için gönüllü oluyor.
Oyunlar sırasında çoğu mıntıka haracı Katniss'i koruma derdin de ne olursa olsun onun yaşaması gerekiyor çünkü isyanın yüzü artık o.

-spoiler-

Kitapta olan ama filme aktarılmamış birkaç bölüm vardı elbette. Örneğin kutlamalar sırasında Katniss'e ipucu olarak gösterilen saat bulunmamaktaydı. Bu aslında bir yandan iyi olmuş çünkü film boyunca kardeşim (kitabı ne kadar diretsem de okumamış bir insan evladıdır kendisi) bu adam iyi mi kötü mü deyip durdu.

Diğer bir sahne de Gale'e cezasını çekerken yardım eden barış askerinin hiç var olmaması.( Aslında bu yorumu kitabı okuduktan sonra yapmak istiyordum ama hiç fırsatım olması yanlış kişiden de bahsediyor olabilirim) Sonradan Katniss'e hizmet etmesi yoktu.  (tam olarak doğru hatırlamıyorum sahnesi yanlışsa affedin beni :D)

Son olarak da puanların açıklandığı bölüm yoktu. Onun yerine Katniss Rue'nun resminin çizili olduğunu görüyordu. Güzel ve duygu yüklü olmuş.


Sadece bir an için bile olsa, yaptıklarının sorumluluğunu hissetmelerini istedim," dedi Peeta. "O küçük kızı öldürdükleri için suçlu hissetmelerini."

Filmde beğendiğim bölüm ise gelinlik kısmıydı. Kesinlikle muhteşemdi. Hayalimde canlandıramamıştım o elbiseyi. Dönüyor da nasıl kanatları falan olacak kısmını bir türlü benimseyememiştim. Çok güzel yapmışlar. Saat kısmı da oldukça güzeldi. Çok kısa bir zamanda öğrenmelerine rağmen çekim bunu güzel kılmış.

Yani filme genel olarak bakarsak ben çok beğendim. Tabii hiçbir zaman kendi canlandırdığımızla bir olmaz ama oldukça güzel bir iş çıkarmışlar. (Şunu da söylemek istiyorum çok fazla güzel, her neyse, yeni, tabii kullandığımın farkındayım ama engel olamıyorum. Emin olun ki -bunu da çok kullanıyorum- fazlalıkların hepsini sildim. Bu kadar kaldı :D ) Aşağıya da filmin ilk çıktığı zamanlar ortaya çıkan vineları ekliyorum benim çok hoşuma gitti hepsi umarım sizinde hoşunuza gider.


Uyarı: Kitabı okuyun. Kızdırmayın beni.














RELATED POSTS

1 yorum

  1. Kitapların daha fazla duygu içerdiği konusunda kesinlikle haklısın. Kitaplar muhteşemdi! Film serisindeyse sadece ilk filmini izledim henüz.

    YanıtlaSil