Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Gezgin Kitap Kardeşliği ile Blog Turları #31 || Mucize || Kitap Yorumu

19:44 Keiradaisy 3 Comments Category : , , , , , ,



wonder

Kaderinde sıra dışı olmak varsa sıradan kalamazsın.

Uzun süredir kitap okumayan ben bu kitapla hayata geri dönmüş bulunuyorum. Salgın gibi yayılan kitap okuyamama hastalığı bana belli nedenlerden vurdu. Ama bir kitap kurdu asla kitaplardan vazgeçemez. Kitaplar bize neşe verir. Ben de bu duruma dayanamayıp geri döndüm.
           
            Kesinlikle her yaştan okuyucuya hitap eden harika bir kitap “Mucize”. Okullarda böyle kitaplar okutsalar inanın çok daha fazla okuyucu kitlesine sahip olurduk. Bunun yanında bizden farklı görünen insanlara empati yapmayı öğrenirdik. Çocuklara bu duygunun verilmesi çok önemli. Genellikle istemeden bazen fazlı kırıcı olabiliyorlar.

Bu arada adım August. Size nasıl göründüğümü anlatmayacağım. Aklınıza ne geliyorsa muhtemelen ondan daha kötü görünüyorumdur.

            Mucize on yaşında suratında problemler olmasına rağmen koskocaman bir kalbi olan August hakkında. August ilk defa okula gidecek ve beşinci sınıfa başlayacak. Biz de onunla bu sürece şahit olacağız. Yaşadığı zorlukları, düşüncelerini, diğerlerinin düşüncelerini öğreneceğiz.

            Kitap sadece August’un ağzından anlatılmıyor. Kız kardeşi Via, arkadaşı Summer, ona yardımcı olmak zorunda kalan Jack ve birkaç kişinin daha gözünden August’u tanıma şansına sahip oluyoruz.

Sihirli bir lamba bulsaydım ve tek bir dilek hakkım olsaydı, hiç kimsenin fark etmeyeceği sıradan bir yüzüm olmasını dilerdim.

            Duygusal olan ben birkaç yerinde kendimi tutamadım, azıcık duygulanmış olabilirim. Bazı yerleri insana gerçekten dokunuyor ya da ben çok duygusalım. Bilemedim şimdi. Bölümler normalden kısa ki bu daha rahat okumamızı sağlıyor ve merak hissi uyandırıyor. Bölüm kısa, bir bölüm daha okuyayım diye kitabın yarısını bitirmişim fark etmeden.  Kapağa bayıldım! Rengine hasta kaldım zaten. Muhteşem bir mavi.  August’un çiziminden bahsetmiyorum bile. Çevirisi çok güzel, yazılar akıcı… Pegasus işte :D Ciltli kitaplara hastayım zaten. Şu anki tek sorun kolumdaki rahatsızlık yüzünden kaldırıp okuyamamam ama buna değer.

            Küçücük kişisel bir düşünceyle tamamlayayım yazımı. Kitabı okurken sürekli aklımda ben böyle olsaydım ya da tanıdığım biri böyle olsaydı ne yapardım diye düşünüp durdum. En ufak bir anormallik bile olsa tip tip bakan insanlardan olmadım hiç, olmamaya çalıştım ama böyle yapan insanlar çok fazla. Sanırım yaşamadan böyle bir zorluğu nasıl karşılayacağımı bilemeyeceğim. Eğer August gibi muhteşem biriyle karşılaşırsam onu tüm kalbimle seveceğim. Bu kitabı okuyan herkesin bu şekilde yaklaşacağına eminim.


Annem o zamana kadar benimle ilgili her şeyi ona anlattıklarını söylüyor. Beni görmek için kendini hazırlıyormuş. Ama püreyi andıran yüzüme ilk kez baktığında tek görebildiği gözlerimin ne kadar güzel olduğuymuş.

RELATED POSTS

3 yorum

  1. bir türlü okuyamadım şu kitabı :(

    YanıtlaSil
  2. Kitabı bir türlü alamadım ve okuyamadım. Ama en kısa sürede okumak istiyorum.

    YanıtlaSil